Esittely

Alajärven lukio

Nykyaikainen ja viihtyisä koulu

Oppilaitos sijaitsee upealla paikalla järven rannalla keskellä kaupunkia osana suurta opiskelijakampusta C. L. Engelin, Alvar Aallon ja Eero Nelimarkan taiteen välimaastossa.

Laaja oppiainevalikoima

Lukiossamme saa lähiopetusta mm. seitsemässä eri kielessä. Voit tutustua tarkemmin kaikkiin kursseihin opinto-oppaassa

Lisäksi voit täydentää opintoja Ammatti-instituutin, Alajärven musiikkiopiston, Järvi-Pohjanmaan kansalaisopiston ja Kuvataidekoulun
kursseilla. Voit myös suorittaa yliopisto-opintoja ja ammattikorkeakouluopintoja.

Taito- ja taideaineita

Voit suorittaa lukiodiplomin

Yksilöllinen opintoreitti

Voit valita esimerkiksi:

Opiskelijan ehdoilla

Lukiomme tarjoaa yksilöllistä joustavuutta

Liikkuva lukio

Lukiossamme panostetaan opiskelijoiden hyvinvointiin ja jaksamiseen kiinnittämällä huomiota työergonomiaan, tauotukseen ja välituntiaktiviteetteihin. Liikuntapäivät ja turnaukset piristävät arkea.

Voit harrastaa kilpaurheilua lukio-opintojen rinnalla tai suorittaa liikunnan lajivalmennuskursseja.